Docek
Administrator
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 22:05, 16 Lut 2006 Temat postu: System bojowy |
|
|
System bojowy oGame'u wkracza do akcji zawsze, gdy dochodzi do konfrontacji wrogich jednostek. Moze to byc podczas ataku lub podczas misji szpiegowskiej, gdy sonda zostanie odkryta.
Wtedy jednostki ustawiaja sie w szyku bojowym i otwieraja ogien. Trwa to 6 rund i ten, którego jednostki zostana na koncu na polu walki jest zwyciezca. Jezeli na koncu zostana jeszcze jednostki po obu stronach, to mamy remis, a atakujacy odlatuje z powrotem do domu.
W kazdej rundzie statki strzelaja do siebie. Kazdy statek moze strzelic tylko raz (wyjatek: RAPIDFIRE) do celu, który zostal wybrany losowo. Sila razenia statku zalezy od sily strzalu. Ta jest, w czesci lub w calosci, absorbowana przez powloki ochronne wroga. Jezeli po tym zostanie jeszcze cos z sily razenia pocisku, to jest to odejmowane od opancerzenia wrogich jednostek. Jezeli statki nie maja go juz, to zostaja zniszczone. Od 30% zniszczen powloki istnieje równiez szansa, ze taka jednostka wybuchnie. Szansa ta wzrasta wraz ze zwiekszajacymi sie zniszczeniami.
Sila strzalu:
Kazda jednostka ma swoja podstawowa sile strzalu. Mozna ja zwiekszyc przez rozwój badan nad technologia bojowa o 10% na poziom. Na przyklad - ciezki mysliwiec ma podstawowa sile przebicia 150, z technologia bojowa rozwinieta na 10 poziom zwiekszy sie ona o 100% na 300. W walce dodawane sa sily przebicia wszystkich jednostek floty.
Powloki ochronne:
Powloki ochronne regeneruja sie w kazdej rundzie.
Mozna je umocnic o 10% na poziom rozwijajac technologie ochronna. Tak dlugo, jak jednostka jeszcze je posiada, jej opancerzenie pozostaje nienaruszone. Dopiero po jej zniszczeniu atakowana jest opancerzenie. Strzaly, które powoduja mniej niz 1% zniszczen odbijaja sie od niej bez powodowania zadnych szkód. W tym wypadku szansa wybuch nie jest obliczana. Dopiero, gdy powloka zostanie doszczetnie zniszczona, takie strzaly powoduja znowu zniszczenia.
Na przyklad: Lekki mysliwiec (Sila strzalu 50) strzela do powloki ochronnej (ochrona 10.000). Po strzale ma ona dalej 10.000 ochrony, poniewaz on sie odbil. Ciezki mysliwiec ma sile strzalu 150, wiec jest ona wieksza niz 1%, co oznacza, ze strzal powoduje zniszczenia. Po tym powloka ma juz tylko 9.850 ochrony. Zniszczenia nie sa zaokraglane.
Opancerzenie:
Jednostki posiadaja równiez opancerzenie (logiczne). Pokazuje ono ile zniszczen moze zaabsorbowac statek przed unicestwieniem. Punkty opancerzenia wynosza zawsze 10% punktów struktury. Mozna je dokladnie wyliczyc juz podczas produkcji. Zawsze dla 10 metalu lub krysztalu (deuter nie jest brany pod uwage) dodawany jest jeden punkt do opancerzenia. Ilosc tych punktów moze byc zwiekszona o 10% na poziom przez rozwój technologii opancerzenia statków. Niestety statki maja sklonnosc do wybuchów od 30% zniszczen. Od tej granicy istnieje szansa, ze statek eksploduje, która z kazdym strzalem wynosi tyle, ile calosc zniszczen.
Po walce otrzymuje sie raport. Jedyny wyjatek: Wszystkie jednostki atakujace zostaly zestrzelone juz w pierwszej rundzie. Wtedy atakujacy otrzymuje tylko krótka wiadomosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|