Forum BCS_Ogame_uni1 Strona Główna
»
Obrona
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ambasada
----------------
Rekrutacja
Dyplomacja
Mobilne Centrum Edukacji Ogame
----------------
Wprowadzenie
Obrona
Atak
Info
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Docek
Wysłany: Czw 21:49, 16 Lut 2006
Temat postu: Obrona - koniecznosc czy marnotrawstwo
Zaden statek nie ma porównywalnej sily razenia. Niestety maja one jeden haczyk: nie moga latac. Podczas, gdy statki moga byc savowane na noc, jednostki obronne zawsze znajduja sie na waszej planecie bez ochrony. Czy ich budowanie ma wiec sens?
Najpierw chcialbym omówic kilka podstawowych problemów, które sa zwiazane z jednostkami obronnymi. Faktem jest: nie ma obrony idealnej. Jej sila zalezy od poziomu uniwersum i sily wrogów, ale zadna obrona nie jest niepokonana. Dlatego, nawet z dobra obrona, nalezy wykorzystywac swoje surowce, a statki savowac. Moze jednak sprawic, ze staniecie sie nieatrakcyjnym celem. Za jej przyczyna straty wroga moga byc wieksze niz korzysci, które osiagnal w czasie napadu. W takim wypadku raczej nie zostaniecie zaatakowani. Zeby to osiagnac, musicie dopasowac poziom swojej obrony do wartosci, które ma chronic. Oznacz to, ze na planecie, na której nic nie ma nie potrzebna jest obrona. Jezeli na planecie leza 2 miliony metalu, to obrona musi byc tak skonstruowana, zeby przeciwnik stracil minimalnie 2 miliony jednostek surowców podczas ataku. W uniwersach, w których pobojowiska obejmuja równiez obrone, nalezy wziac równiez pod uwage ich wartosc przy dokonywaniu obliczen.
Jednostki obronne moga do tego wspomagac twoja flote. 10k wyrzutni rakiet i kilka dzialek plazmowych moze znacznie zwiekszyc sile razenia waszych statków. Przy odpowiedniej obronie mozna zbudowac bezpieczny port dla statków. Jak zwykle trzeba uwazac na zachowanie odpowiednich proporcji. Obojetnie jak dobra macie ochrone i tak nie bedziecie w stanie ochronic 100 okretów wojennych w u1. savowanie jest w tym wypadku lepszym wyjsciem. Przy 10k okretów wojennych sprawa wyglada zupelnie inaczej. Regularne savowanie zrujnowalo by was, poniewaz zuzycie deuteru bylo by ogromne. W tym wypadku dobra obrona jest lepszym rozwiazaniem.
Jak zbudowac dobra obrone:
Budowa obrony, tak samo jak budowa floty, powinna sie odbywac wedlug mieszanej taktyki. Poniewaz kazda jednostka ma swoje wady i zalety, nalezy wykorzystac duzo róznych jednostek , zeby nie byc narazonym na konkretny rodzaj ataku.
Istnieja 2 podstawowe rodzaje jednostek obronnych: Te wylapujace strzaly: wyrzutnie rakiet i lekkie lasery oraz te posiadajace sile razenia: dziala Gausa i dzialka plazmowe. Zadaniem jednostek wylapujacych jest tylko i wylacznie zatrzymanie strzalów z dobrych i drogich broni. Poniewaz system bojowy wybiera cele losowo, musisz miec zawsze wiecej tych jednostek, wtedy masz mniejsze szanse, ze dziala Gausa lub dzialka plazmowe zostana trafione. Powinno ich byc 3 do 5 razy wiecej niz jednostek posiadajacych sile ogniowa. Jednostki posiadajace sile razenia sa po to, zeby zmniejszyc liczebnosc wroga. Najlepiej do tego zadania nadaja sie dzialka plazmowe, poniewaz moga zniszczyc prawie wszystkie jednostki (oprócz niszczycieli i gwiazd smierci) jednym strzalem. Dziala Gausa sa prawie tak samo efektywne, a przy tym duzo tansze. W dobrej obronie powinny sie znalezc obydwa rodzaje broni.
Dzialka jonowe i ciezkie lasery nadaja sie znakomicie do odpierania pierwszych ataków. W szczególnosci ciezkie mysliwce maja problemy w starciach z nimi. Pózniej nie powinno sie ich juz budowac, dziala Gausa lub plazmowe sa znacznie efektywniejsze.
Z wprowadzeniem AKS'u obronna stracila na wadze. Nawet najlepsza obrona moze byc pokonana przez polaczone floty. W uniwersach, w których pobojowiska obejmuja równiez obrone stala sie ona juz tylko dostawca surowców. W innych uniwersach ma wiecej sensu, poniewaz atak sie nie oplaca, jezeli nie ma za nia surowców. Mimo tego lepiej jest savowac wszystko przy wyjsciu z neta, niz polegac tylko na obronie.
Budowa specjalnej ochrony:
Obrona przeciw gwiazdom smierci
Czasem zdarza sie, ze trzeba bronic sie przeciwko gwiazdom smierci. Same jednostki obronne maja wtedy ciezki orzech do zgryzienia, poniewaz nawet po zmianach strzelaja one ok. 250 na runde do obrony. Mimo tego oplaca sie w takim wypadku zwiekszyc ilosc posiadanych dzialek plazmowych. Gwiazda smierci moze zniszczyc maksymalnie 6 takich dzialek w jednej walce. Jezeli macie jedno wiecej, to walka zakonczy sie remisem. Trzeba w tym miejscu dodac, ze statki wojenne i niszczyciele otwieraja ogien przed lekka artyleria. Jezeli zniszcza opancerzenie gwiazd smierci, to lekkie jednostki obronne znowu moga wyrzadzic szkody. W zaleznosci od poziomu rozwoju technologii, potrzeba do tego 50 statków wojennych lub 25 niszczycieli.
Ochrona satelitów slonecznych
Zeby móc rozpoczac badania nad grawitonami, trzeba posiadac, w zaleznosci od polozenia planety, ok. 6000-12000 satelitów slonecznych. Te musza byc dobrze chronione, bo w przeciwnym wypadku sasiedzi beda sie cieszyli z tak duze ilosci krysztalów, które beda znajdowac sie na waszej orbicie i szybko sobie je przywlaszcza. Dlatego satelity powinny byc zawsze dobrze chronione. W tym wypadku nie potrzebujecie tak duzo jednostek wychwytujacych, poniewaz satelity same w sobie sa juz tymi jednostkami. Inna mozliwoscia jest znalezienie planety lezacej daleko od pozostalych i liczenie na to, ze nikt was nie zauwazy. Przez podniesienie fabryki nanitów na odpowiednio wysoki poziom mozna skrócic czas budowy satelitów tak, ze w ciagu jednego dnia lub krótszego okresu czasu mozna wyprodukowac wszystkie satelity i rozpoczac badania.
Pobojowiska obejmujace obrone
W tych uniwersach obrona jest powodem do tego, zeby was zaatakowac, poniewaz dzieki temu napastnik zdobywa surowce. Dlatego obrona musi byc tam tak skonstruowana, zeby poniósl duze straty. Najlepiej do tego celu nadaja sie dzialka plazmowe. Powinny one byc najwieksza czescia jednostek obronnych posiadajacych sile razenia i powinny byc chronione przez jednostki wylapujace. Dzieki symulacja walk mozna sprawdzic do jakiej wielkosci floty obrona powoduje wiecej strat niz pobojowisko przynosi korzysci i ewentualnie zrobic korekte. Zycze przyjemnosci przy zabawie z symulacjami...
Powloki ochronne
Mimo innego opisu, powloki ochronne sa w grze takimi samymi jednostkami obronnymi jak wszystkie inne. Nie chronia innych jednostek przed ostrzalem. Dzieki ich grubym tarcza, potrzebna jest duza sila razenia zeby je zniszczyc. Potrzeba ok. 45-50 lekkich mysliwców, zeby zniszczyc mala powloke, a duzej nawet nie drasna, poniewaz ich strzaly sa zbyt slabe. Potrzeba ok.12 statków wojennych lub 110 ciezkich mysliwców, zeby je zniszczyc.
Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin